Buat mural vs bengang

"Apa kata awak padam gambar epal ni dan gantikan dengan cempedak. Jadi kita boleh buat pantun di atasnya"kata Guru Besar.

"Boleh. Saya boleh tulis".ok je...saya
"Sape pandai tulisan jawi?Awak pandai kan tulis jawi?Orang johor kan pndai jawi...?"GB.
"Boleh,"kata dengan yakin campor mengajing.
"Kalau boleh tulisan khat lagi bagus"GB.
"Owh...boleh belaka. Semua saya boleh cikgu. Jangan risau. Cikgu,dekat tepi sana ada tak nak bubuh pokok anggur ke pokok pepe?"aku bercakap dengan penuh komitmen. Tapi GB terharu sangat dengan komitmen aku dan beredar dari situ.

Maka aku ngan syam pun tidak DELETE epal-epal yang sedang mekar di pohon subur itu. Dan aku lukis pohon cempedak yang baharu. Ingin ku letakkan pantun di atas,tetapi aku gayat. Tak tercapai lah kudratku. Ermmmmm....dahtu gane? gitulah...juz buat pokok cempedak baru. Ada niat murni nak letak nama GB kat buag cempedak tu. Tapi takut dia terharu sangat. Haru biru lak jadi nanti.
http://www.emocutez.com
dah baca? pe kata awak tgal komen...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Exchage ur link

Iklan sat~~