personaliti

aku tak pasti apa yang dimaksudkan dengan personaliti...tp abah aku kuang gemar kalo tv3 kata "personaliti tv"...abah aku selalu mempertikaikan mengapa harus perkataan "personaliti itu digunakan".Hahahahakkk...so smpai sekarang aku tak pasti apa jawapannya..sebab pa aku tahu, aku juz layan mata dan telinga aku ni untuk tengok rancangan kesukaan je....

Siti nurhaliza, pembaca berita cam azalina a'ala.....syuhada my best hottest host,...spe lg?Aaron Aziz abg kesayangan aku...hahahha....semua personaliti tv.

pe aku tahu tentang personaliti adalah....personal=diri....kesimpulannya apa yang berkatan dengan diri kita...dan adakah personaliti itu boleh dibuat-buat???korang leh tye diri korang sendiri. aku tak nak jawab...

bagaimana kita lihat seseorang mempunyai personaliti asli/original?
- tidak kekok.
- tahan lama
- yakin buat sesuatu tnpa ragu2
-selesa meskipun orang len tak selesa
- dia akan kata.."its my style"...not ur business"
- dan etc

apakah yang membuatkan seseorang dikagumi dengan personalitinya?
manusia mempunyai perbezaan individu..tapi adakah ukurannya sama pada setiap orang? Howard Gadner mempercayai manusia ada 9 jenis kecergasan iaitu....verbal linguistik, kinestetik, muzik, logik matematik, naturalistik, intrapersonal(dalaman), interpersonal(luaran),spatial, dan pe ntah lg...

so....korang carilah sape diri korang...mantapkan diri dengan apa yang kita ada...sebab benda ni memang Allah yang beri. tapi kita kena terokai sendiri...kalau minat sesuatu bnd yg bek,jgn jadikan halangan. kalau terhalang jangan dilupakan terus....

wslm...
http://www.emocutez.com
dah baca? pe kata awak tgal komen...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Exchage ur link

Iklan sat~~