Tabiat aku sebagai housemate

Ni blog aku. Sape housemate aku jangan baca (AMARAN KERAS!)

Since aku duduk rumah sewa, banyak tabiat yang kurang memuaskan(aku dan housemate wat)...memang susah duduk serumah ngan orang tak berapa sekepala nih. Memang kita niat nak jaga hubungan tapi kalau dah hubungan tu hanya dijaga sebelah pihak,bertepuk sebelah tangan memang tak bunyi...betol tak?pepun memang camtu lah duduk serumah masa bujang...

hairannya, gadis yang kemas di luar tak semestinya kemas di dalam. Pakai make up tebal2,tudung nak rapi tak nak kedut sikit pun.Pergi kedai depan rumah pun nak iron2 baju and tudung. Silap2 spender pon nak iron. Mana tak naik bil letrik???Aiiyaakkk...bila bil letrik naik, ada lak isu sal aku kai peti sejuk. Itu ok lagi. Tapi bila mintak aku banyar lebih rm20 tu tak tahan. Alasannya sebab bil bulan lepas tak sampai rm1...tak bangang namanya camtuh? Opsss....sorrryyy...i'm sorry......terlepas.....

guna mesin lama sangat. Baju tak sampai setengah baldi,basuh guna mesin. Mana tak bazir karen gitu?Aiyyakkk...aku sanggup tunggu seminggu(kecuali spender n bra) untuk basuh. yg kecik2 selalu guna tangan. Time aku basuh je, since baru letak air dalam mesin,....dah ada queue baru.tunggu turn nak basuh baju...(myb bg notis kat aku spy cepat sikit)maybe je...tak tahu betol tak.

dalam peti,nak penuh....kalau brg aku len hal,sbb peti tu untuk aku.Aku tak kisah nak kongsi barang ngan orang. Lgpun peti penting kan...tp pliz dont put dirty pokemon in the peti.....such as air tebu basi. da kes sampai meletup air tu. Sehingga mengeluarkan bau "firetruck".....bila cuci bau lg...hmmm.....bahagian tempat air pon full with other exp.stuff. asal bukak peti,ase jengkel...janganlah macam ni kawan...aku sayang korang.Takkan benda camni pon nak tegur...mana sivik kite?...kang cakap gitau sebulan lak tak bertegur. Payah2...

Sapu rumah. Aku dah sangat jarang sapu rumah sekarang. Aku terpaksa ikut rentak housemate. ada sorang yg kadang2 sapu gak ruang tamu. yang selebihnya susah nak tgok. Come on r.....aduhhyyaaaiii....dulu aku boleh kata seminggu sekali mop lantai,tp aku tak dapat mantain ble org keliling aku tak sama2 menjaga. Sakit aku rasa. biarlah...

perempuan dengan rambut mmg tak dapat clash. bilik banyak rambut di lantai. mmg betol rambut aku gugur..tp xliz rajin2 lah sapu rambut. nak harapkan sangat sebelah pihak payah gak...

bilik air berlumut. Aku penggeli gak xtly. Kalau dah hilang mud, aku sental lah bilik air. rambut kat bilik air wat sumbat bila mandi....aku dok pungut mula2....laz2 aku geram aku sapu je kai berus bilik air...lekat tepek kat berus tu. tak guna pon berus tuh...mampoh p r...(aku jd selekeh gak)hahahahah!!!!

aku pengotor and pemalas tp ada lebeih selekeh dr aku...hhheheheheh......pepon i'm sorry!!
 p/s;pndai baca diam2 je....ni blog aku.tak puas hati ko tulis blog ko je.harap paham sbb  aku tahu ko pndai.http://www.emocutez.com
dah baca? pe kata awak tgal komen...

2 comments:

Hana said...

like..sabar jelah..hana pun mcm tu..wat bodo je..klu dah xtahan sangat diam drpd bercakap ngan housemate.dah geram sangat

Julia said...

hahahh...tq2...memahami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Exchage ur link

Iklan sat~~