Tahun baru,hidup baharu

Masuk tahun 2011, alhamdulillah aku mulakan penghidupan yang baik dan lebih baik daripada tahun lepas. Aku telah melalui liku2 2010 dengan keadaan redha dan sabar(walaupun kadang2 tak sabar gak). Hahha...so,apa yang penting aku dah banyak belajar bagaimana mengharungi masalah dan menyelesaikan masalah. Meskipun kita ada masalah yang berbeza,namun apa yang kita tempuhi itu ikut kemampuan kita. Dan kunci kejayaan aku ialah berdiam diri, pikir punca masalah, berfikir utk selesaikan masalah dan "HAH" i got it! Itu formula aku..

Pernah ingin jumpa dengan kaunselor,tapi aku pk banyak kali gak. Last2 aku just cerita kat teman dan keluarga. Aku tak mintak dia bertindah tetapi hanya tempat mengeluarkan rasa hati ini. Itu sudah dapat buat aku lega meskipu ada lagi yang tak lepas. 

Doa. Memang tak lupe. Baik dalam apa jua keadaan,doa dalam hati penting untuk aku. Mak aku pun ada bagi doa supaya hubungan aku dengan semua orang baik. Alhamdulillah, walaupun jarang mengamalkannya,aku telah dapat merasai perubahan positif. 

Pada tahun 2011 inilah,aku ingin:

~Tingkatkan kualiti diri.
~Family-berbakti pd parent
~Memahami bakal suami
~Kurangkan mengeluh
~Berblogging untuk sibukkan diri
~Dll-

  

dah baca? pe kata awak tgal komen...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Exchage ur link

Iklan sat~~