Testimoni bedak ronasutra

1st time bukak bedak ni dah tahu halus sbb terbang halus diterbang kipas angin. aku cuma pkai span biasa (kering). bukak plastik die,tutup semula dan shake sikit..so bedak die akan keluar ke atas. tekstur die sangat halus dan lembut. tapi ada satu rasa yg sukar diungkapkan ketika kita sentuh ke muka..bagusnya ia long lasting dan tak minyak sangat lah.sebab aku pon kulit tak minyak sangat.

normal price 48,depend pd penjual. aku dapat 45 ringgit.maybe korang leh dapat harga kurang lg kot. tengok kedai.
                   
memendangkan aku kulit jawa,so aku guna rona sawo yellow..

ni muka aku selepas beberapa jam apply bedak ronasutra. terserlah wajah mulus  jawa tue...

aku memang jawa ea...so sape nak mengata aku muka jawa tu memang pandai r korang...
 bedak ni jugak boleh buat liquid foundation iaitu letakkan krim atau losyen lembut pd tangan. kemudian mix well dengan bedak ronasutra...pastikan proses ini dilakukan atas telapak tangan. ini dapat memudahkan percampuran kedua2 asas ini. contoh seperti kat bawah:

                                                 
http://www.emocutez.com

dah baca? pe kata awak tgal komen...

5 comments:

Anonymous said...

awk pki dgn pelembab ke? kalau tk pki pelembab and terus pki bedak tu without apply toner/pelembab takpe ke?

Anonymous said...

ha awak..saya kan br nak mencuba..so far kulit aku mmg muluskan untungla..kulit saya berjerawat..hehheh.pape pun jom follow my blog ye http://guavasue86.blogspot.com/ boleh kita kongsi cerita bersama

tiera razak said...

salam..tgok u guna ronasutra ni cantek je..nmpak mulus..nape i guna x jdi cmtu..huhu

Julia said...

anoymous
1. saya pkai dgn pelembap selalunya.tp kalu tak kai ok gak.diharuskan pkai pelembap utk kulit kering.sebab kulit yg kering susah nak dibedak.bedak tak lekat kat kulit jika tiada pelembap.dats why..kulit lebih gebu jika guna pelmbap..

2. hehehe..mulus of kos u...kalu jerawat pkai ni lebih baik dr pkai bedak compak bese.dia kan mineral..

Julia said...

rarazaira...maybe u kena plih pelembap yg sesuai dgn kulit...kena pkai toner,pelembap...bru pkai ronasutra lebih kemas.ce cuba pasni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Exchage ur link

Iklan sat~~