Ambil yang baik

Malam ni aku tengok satu filem cina yang agak menarik. Tapi sayang jalan cerita dia pening. Tapi apa yang aku dapat puji dalam cerita ni unsur kasih sayang itu tidak mengenal hidup atau mati. Suami yang sungguh setia menanti kepulangan anak dan isteri yang sudah mati. Bukan seperti sesetengah lelaki yang kubur isteri masih merah sudah bernikah lagi satu. Keakraban dan kesetiaan kasih sayang ini membuatkan hati ini sayu. Tambahan pula matanya buta kesan akibat kemalangan jalan raye. Selepas peristiwa hitam itu, dia dijaga oleh pembantunya yang begitu setia dan ikhlas menjaganya. Namun mereka berdua tidak mempunyai perasaan cinta dan kasih,hanya sayang sebagai seorang pembantu hidupnya. Namun plot yang sangat mengelirukan membuatkan saya pening untuk memehaminya. Yang penting, cerita ini mempunyai keprcayaan agama yang mempercayai bahawa ada kehidupan selepas mati. Suka saya ingatkan cerita seperti ini tidak sesuai ditonton oleh kanak-kanak secara berseorangan. Mereka perlu ada penjelasan yang terbimbing daripada orang yang lebih dewasa. Setiap agama mempunyai kepercayaan masing-masing. Bagi saya yang beragama Islam, saya menonton cerita ini hanya mengambil perkara dan unsur yang baik sahaja. Wasalam.
dah baca? pe kata awak tgal komen...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Exchage ur link

Iklan sat~~